Marketing Monday

Måndag morgon. En ny vecka och nya möjligheter. Hoppas du är laddad.

Det är nu ganska länge sedan jag hörde uttrycket ”Marketing Monday”. Det var i samband med en diskussion om hur man kan leva på sin kreativitet och hur man kan kombinera nödvändiga administrativa åtgärder, viktiga marknadsförings- och försäljningsåtgärder och ändå värna både hjärna och tid för det kreativa uttrycket.

Metoden som beskrevs går ut på att man avsätter tid för de olika åtgärderna på en bestämd dag. Är de inte så många kan de med fördel klumpas ihop för att frigöra mer sammanhängande tid åt den kreativa utövningen.

Använder vi ”Marketing Monday” som exempel så går det ut på att genomföra marknadsförings- och försäljningsuppgifter på måndagar. Exemplet ”Twitter Tuesday” eller ”Facebook Friday” innebär att mer tidsödande åtgärder för sociala medier utförs på tisdagar eller fredagar.

Hur ser ditt eget arbetssätt ut? Dela gärna med dig! Jag är mycket intresserad att höra. Kommentera nedan eller skriv till torun@kreativitetsguiden.se

Fler artiklar om hur du kan arbeta och strukturera ditt liv som kreativ hittar du här:

 

This entry was posted in Arbeta strategiskt and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Marketing Monday

  1. Läste just en artikel om vad framgångsrika människor gör före frukost var dag.
    Det var flera saker men bl a både sina måste-projekt och sina passionsprojekt.
    Jag tror det är viktigt att verkligen göra både och.

    • Torun says:

      Spännande! Har du en länk till artikeln? Förmodligen är det så att vi människor är olika. En del behöver fokusera och blir splittrade av att byta mellan många olika projekt och andra fokuserar med lätthet om. Det skulle vara intressant att veta vad människorna i artikeln är framgångsrika inom. Kreativ utövning?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>