Träningsdagbok

Låt inte träningsdagboken vara ett fenomen förbehållet de fysiskt aktiva. Det är ett utmärkt hjälpmedel för både personlig utveckling och kreativitetsbyggande.

Fysisk rörelse främjar kreativitet, både genom att öka blodtillströmningen i hjärnan under aktiviteten, men också genom att skapa lugn med hjälp av de frisatta endorfinerna efter aktiviteten, vilket främjar koncentrationen.

Kreativiteten stimuleras också av intryck som vi får utifrån, framförallt av andra, vilket betyder att våra sociala kontakter är viktiga.

Du kan göra en träningsdagbok av i princip vad som helst: ett dokument i datorn, en anteckningsbok, en bunt återvinningspapper. Det viktiga är att du varje dag tar dig tid för att mycket kort besvara nedanstående frågor:

  • Dagens kreativitet och skapande – Vad har du gjort bra idag? Vad kan du göra ännu bättre?
  • Dagens fysiska aktivitet – Har du rört på dig? På vilket sätt? Hur länge?
  • Dagens sociala kontakter – Har du träffat någon, pratat med någon? Planerat in något?

Vill du läsa fler liknande inlägg? Prova:

 

This entry was posted in Arbeta strategiskt, Transpiration and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>